A Google Ads optimalizálásának gyakori hibái

Előfordulhat olyan, hogy rengeteg energiát fektetünk a kampányokba, ennek ellenére nem jönnek a várt eredmények.
A Google Ads optimalizálásának gyakori hibái

Az optimalizálás sokat segíthet a teljesítményünk, azonban van néhány alapszabály, amit érdemes betartani. Ebben a cikkben rávilágítunk 5 gyakori hibára, amit érdemes elkerülnöd, ha kampánykezelésről van szó.

  • Óvatosan az automatikus javaslatokkal!

A LOGOSZ cégcsoport tapasztalata alapján Google Ads hatalmas fejlődést mutatott az elmúlt években, mégis érdemes fenntartásokkal kezelni az automatikus javaslatokat az optimalizálás során. A Google ads hirdetések kezelése egy nehéz téma, hiszen mint minden vállalkozásnak, és a hozzájuk tartozó fogyasztóknak megvannak a maga sajátosságai, speciális marketingcéljai. Mindez megnehezíti a Google algoritmus dolgát, irreleváns javaslatokat tesz, ezáltal pedig nem tud minden esetben jól működni.

Amire mindenképp figyelj oda az automatikus javaslatok esetében:

  • CÉL CPA: Javasolhatja a rendszer a napi keretet és automatikusan többszörözi, vagy az általa optimálisnak nevezett egységköltséget állítja be.

  • Display kiterjesztés használata: Amennyiben ezt a javaslatot jóváhagyod, a hirdetéseid bannerként is megjelennek a keresési kampányban, ami nem mindig a leghasznosabb és eredményesebb.

  • Redundás kulcsszavak eltávolítása: Alaposan meg kell vizsgálni, hogy mit szeretne likvidálni a rendszer, nehogy releváns kulcsszavakat töröltessön veled a rendszer.

  • Ajánlattételi stratégia módosítása: Tartsd szem előtt, hogy ahol konverziómérés van beállítva, ott az algoritmus arra akar rávezetni, hogy a kampányaid minden esetben konverzióra optimalizáljanak.

  • Figyelj a kulcsszó egyezésekre

Rengeteg információ kering az interneten arról, hogy hogyan lehet kiváló kulcsszó struktúrát felépíteni, azonban az optimalizálásba is érdemes energiát fektetni. A keresési kifejezések lehetőséget adnak arra, hogy a relevánsabbakat felvedd a kampányodba, sőt arra is van lehetőséged, hogy az irrelevánsakat kizárd. A rendszer alapbeállítása szerint a releváns kifejezéseket általános, a kizáró kulcsszavakat pedig pontos egyezésként kerülnek a kampányba. Érdemes megemlíteni az általános kulcsszavakat, ugyanis bármire megjelennek, ami érintőlegesen kapcsolatban áll a megadott kifejezéssel.

  • Dinamikus keresési hirdetések

A dinamikus keresési hirdetések segítenek abban, hogy a rendszer által olyan hirdetéseket futtass, amelyek javítják a kampányod teljesítményét. Itt érdemes tisztában lenni azzal, hogy minőségi szövegeket alkalmazz, hiszen ezek teljesítenek jól.

  • A linkek ellenőrzése

Fontos tudni, hogy ha az egyik landinged megszűnik, a Google Ads automatikusan tiltani fogja a hirdetést, ami az adott aloldalra futott. De mi történik akkor, ha megváltozott a neve? A fejlesztők ezt ugyan megoldják, hogy redirect segítségével tovább navigál az új landingre, ellenben a Google nem minden esetben értékeli például az oldal betöltésének lassítása miatt.

  • Google Ads változások

A Google időről-időre változásokról értesít minket e-mailben, de hajlamosak vagyunk ezek felett átsiklani. Ajánlott ezekre odafigyelnünk és naprakészen tartani a változásokat. Vegyük példának a bevezetett redundás kulcsszavak automatikus törlését, ami azt jelenti, hogy a Google automatikusan távolítja el a kulcsszavakat a kampányból.

Mi a helyzet az optimalizáló programokkal?

Számos olyan programot ígérnek, amely helyetted átnézi a fiókod és elintézi, hogy a legtöbbet hozd ki kampányaidból. Sokszor sajnos arról van szó, hogy nagyobb összegekért vásárolhatsz olyan tippeket, amiket a Google algoritmus is ad a hirdetési fiókodba. A legbiztosabb, ha kérsz egy Google Ads fiók auditot, hogy a legrelevánsabb javaslatokkal lássanak el a hozzáértő szakemberek.

Kapcsolódó cikkek

A Google Ads optimalizálásának gyakori hibái

A Google Ads optimalizálásának gyakori hibái

Előfordulhat olyan, hogy rengeteg energiát fektetünk a kampányokba, ennek ellenére nem jönnek a várt eredmények.