A Google Ads optimalizálásának gyakori hibái
Az optimalizálás sokat segíthet a teljesítményünk, azonban van néhány alapszabály, amit érdemes betartani. Ebben a cikkben rávilágítunk 5 gyakori hibára, amit érdemes elkerülnöd, ha kampánykezelésről van szó.
Óvatosan az automatikus javaslatokkal!
A LOGOSZ cégcsoport tapasztalata alapján Google Ads hatalmas fejlődést mutatott az elmúlt években, mégis érdemes fenntartásokkal kezelni az automatikus javaslatokat az optimalizálás során. A Google ads hirdetések kezelése egy nehéz téma, hiszen mint minden vállalkozásnak, és a hozzájuk tartozó fogyasztóknak megvannak a maga sajátosságai, speciális marketingcéljai. Mindez megnehezíti a Google algoritmus dolgát, irreleváns javaslatokat tesz, ezáltal pedig nem tud minden esetben jól működni.
Amire mindenképp figyelj oda az automatikus javaslatok esetében:
CÉL CPA: Javasolhatja a rendszer a napi keretet és automatikusan többszörözi, vagy az általa optimálisnak nevezett egységköltséget állítja be.
Display kiterjesztés használata: Amennyiben ezt a javaslatot jóváhagyod, a hirdetéseid bannerként is megjelennek a keresési kampányban, ami nem mindig a leghasznosabb és eredményesebb.
Redundás kulcsszavak eltávolítása: Alaposan meg kell vizsgálni, hogy mit szeretne likvidálni a rendszer, nehogy releváns kulcsszavakat töröltessön veled a rendszer.
Ajánlattételi stratégia módosítása: Tartsd szem előtt, hogy ahol konverziómérés van beállítva, ott az algoritmus arra akar rávezetni, hogy a kampányaid minden esetben konverzióra optimalizáljanak.
Figyelj a kulcsszó egyezésekre
Rengeteg információ kering az interneten arról, hogy hogyan lehet kiváló kulcsszó struktúrát felépíteni, azonban az optimalizálásba is érdemes energiát fektetni. A keresési kifejezések lehetőséget adnak arra, hogy a relevánsabbakat felvedd a kampányodba, sőt arra is van lehetőséged, hogy az irrelevánsakat kizárd. A rendszer alapbeállítása szerint a releváns kifejezéseket általános, a kizáró kulcsszavakat pedig pontos egyezésként kerülnek a kampányba. Érdemes megemlíteni az általános kulcsszavakat, ugyanis bármire megjelennek, ami érintőlegesen kapcsolatban áll a megadott kifejezéssel.
Dinamikus keresési hirdetések
A dinamikus keresési hirdetések segítenek abban, hogy a rendszer által olyan hirdetéseket futtass, amelyek javítják a kampányod teljesítményét. Itt érdemes tisztában lenni azzal, hogy minőségi szövegeket alkalmazz, hiszen ezek teljesítenek jól.
A linkek ellenőrzése
Fontos tudni, hogy ha az egyik landinged megszűnik, a Google Ads automatikusan tiltani fogja a hirdetést, ami az adott aloldalra futott. De mi történik akkor, ha megváltozott a neve? A fejlesztők ezt ugyan megoldják, hogy redirect segítségével tovább navigál az új landingre, ellenben a Google nem minden esetben értékeli például az oldal betöltésének lassítása miatt.
Google Ads változások
A Google időről-időre változásokról értesít minket e-mailben, de hajlamosak vagyunk ezek felett átsiklani. Ajánlott ezekre odafigyelnünk és naprakészen tartani a változásokat. Vegyük példának a bevezetett redundás kulcsszavak automatikus törlését, ami azt jelenti, hogy a Google automatikusan távolítja el a kulcsszavakat a kampányból.
Mi a helyzet az optimalizáló programokkal?
Számos olyan programot ígérnek, amely helyetted átnézi a fiókod és elintézi, hogy a legtöbbet hozd ki kampányaidból. Sokszor sajnos arról van szó, hogy nagyobb összegekért vásárolhatsz olyan tippeket, amiket a Google algoritmus is ad a hirdetési fiókodba. A legbiztosabb, ha kérsz egy Google Ads fiók auditot, hogy a legrelevánsabb javaslatokkal lássanak el a hozzáértő szakemberek.